Bokmässan för lättlästa böcker

Välkommen på vår bokmässa den 22 september 2021! Mässan är på nätet, och alla kan delta i den gratis. Du kan titta på mässan på YouTube tills 18.10.2021.

Meningen med mässan är att presentera lättlästa böcker och hjälpa dig att hitta något bra att läsa. Vi har också program som är på svenska.

Under mässan kan du köpa lättlästa böcker till ett billigare pris. Du har också möjlighet att vinna lättlästa böcker!

Svenskspråkigt program på mässan

15.10–15.25 Intervju med den nya faddern för lättlästa böcker Merete Mazzarella

16.10–16.15 Vinn en lättläst bok!

16.15–16.30 Bokpil presenterar sig

Klockan 15.30–15.50 har vi också en diskussion där Henna Kara (Selkokeskus), Hanna Männikkölahti, Laura Ertimo och Johanna von Rutenberg (LL-Center) talar om svenskspråkiga och finskspråkiga lättlästa böcker. Diskussionen är på finska.

Så här deltar du i mässan

Du behöver en dator, en smarttelefon eller en annan smartapparat för att delta i mässan.

Du kan titta på mässan på YouTube tills 18.10.2021.

Rabatt på lättlästa böcker

Du får rabatt på lättlästa böcker under bokmässan! Bekanta dig med Bokpils och Lärums böcker på denna sida.

Bokpil

Rabatten gäller de här böckerna:

Prisen på Bokpils böcker:

  • Om du köper en bok, kostar den 9 euro.
  • Om du köper tre böcker, kostar de 21 euro.
  • Om du köper sex böcker, kostar de 30 euro.

Rabatten gäller 1.9–30.9.2021. Besök Bokpils webbshop här.

Lärum

Gillar du muminböcker? Nu kan du köpa dem till ett billigare pris! Böckerna kostar 12 euro per styck.

  • Tove Jansson: Farlig midsommar. Återberättad till lättläst av Jolin Slotte (Lärum 2017)
  • Tove Jansson: Trollkarlens hatt. Återberättad till lättläst av Jolin Slotte (Lärum 2018)
  • Tove Jansson: Kometen kommer. Återberättad till lättläst av Jolin Slotte (Lärum 2017)

Rabatten gäller 22–30.9.2021. Besök Lärums webbshop här.

Läs mera

Läs om mässans finskspråkiga program här på finska.

Publicerat: