Selkokieliset verkkokirjat ja sadut

Tältä sivulta löydät selkokielisiä kirjoja ja satuja, joita voit lukea netissä ilmaiseksi. Pääset kirjoihin suoraan, kun klikkaat linkkejä. Kaikki selkokirjat ovat Selkokirjatietokanta-sivulla.
- Alastalo, Kirsi 2019: Hiihto ennen ja nyt (Ryhmärenki.fi, pdf)
- Alastalo, Kirsi 2018: Maistuvat klassikkotuotteet (Ryhmärenki.fi, pdf)
- Alastalo, Kirsi 2018: Pyöräily ennen ja nyt (Ryhmärenki.fi, pdf)
- Canth, Minna: Agnes, selkomukautus Tuija Takala 2019 (Google Drive)
- Jalonen, Sirkka, Pertti Rajala, Outi Mäki & Kirsi Alastalo 2018: Muistoissamme 50-luku (Vahvike.fi, pdf)
- Kartio, Johanna ja Pertti Rajala 2004: Alvar Aalto, luku kirjasta Suomalaisia taiteilijoita (Opike.fi, pdf)
- Kilkki, Sakari 2020: Kerron Suomesta lyhyesti (Papuri.papunet.net)
- Kiuttu, Petri 2010: Hectorin ura on kestänyt yli 40 vuotta, luku kirjasta Selkeää suomi-rockia (Opike.fi, pdf)
- Kokko, Leena 1994: Mistä satuja saadaan, luku kirjasta Kettu lentää 2 (Opike.fi, pdf)
- Lehto, Anni: Sana sanalta – Selkokielisiä tarinoita -blogi. (Blogspot.com)
- Mikkanen, Raili 2008: Miina Sillanpää, luku kirjasta Suomalaisia suurnaisia (Opike.fi, pdf)
- Papunet: Selkokielisiä nuortenkirjoja, esimerkiksi Lauran bileet ja Peuranmetsästäjä (Papunet.net)
- Papunet: Selkokielisiä satuja, esimerkiksi Tuhkimo, Ruma Ankanpoikanen ja Keisarin uudet vaatteet (Papunet.net)
- Papunet: Selkokielisiä tietokirjoja, esimerkiksi Pienen kodin sisustaminen, Kaupunkien linnut ja Arkipäivän elämää (Papunet.net)
- Reilä, Anni ja Selkokeskus 2021: Tammikuu (Papuri.papunet.net)
- Reilä, Anni ja Selkokeskus 2021: Helmikuu (Papuri.papunet.net)
- Reilä, Anni ja Selkokeskus 2021: Maaliskuu (Papuri.papunet.net)
- Reilä, Anni ja Selkokeskus 2021: Huhtikuu (Papuri.papunet.net)
- Reilä, Anni ja Selkokeskus 2021: Toukokuu (Papuri.papunet.net)
- Reilä, Anni ja Selkokeskus 2021: Kesäkuu (Papuri.papunet.net)
- Reilä, Anni ja Selkokeskus 2021: Heinäkuu (Papuri.papunet.net)
- Reilä, Anni ja Selkokeskus 2021: Elokuu (Papuri.papunet.net)
- Reilä, Anni ja Selkokeskus 2021: Syyskuu (Papuri.papunet.net)
- Reilä, Anni ja Selkokeskus 2021: Lokakuu (Papuri.papunet.net)
- Reilä, Anni ja Selkokeskus 2021: Marraskuu (Papuri.papunet.net)
- Reilä, Anni ja Selkokeskus 2021: Joulukuu (Papuri.papunet.net)
- Sainio, Ari 2000: Marja-Liisa Kirvesniemi, luku kirjasta Suomalaisia urheilijoita (Opike.fi, pdf)
- Sainio, Ari 2004: Salmiakki, luku kirjasta Suomalaisia ilmiöitä (Vahvike.fi, pdf)
- Sainio, Ari 2004: Sauna, luku kirjasta Suomalaisia ilmiöitä (Vahvike.fi, pdf)
- Takala, Tuija 2025 (toimitus): Opiskelijan hetkiä. Selkonovelleja ammatilliseen koulutukseen (Avointen oppimateriaalien kirjasto)
- Valkendorff, Tiina, Päivi Ruutiainen & Anna Louhensalo (toim.) 2019: Odotan aurinkoa. Selkokielisiä tarinoita Suomeen tutustumisesta. (Humak.fi, pdf)
- Ylätupa, Maija 2020: Koronavirus ja sen aiheuttama tauti. Tietoa kuvien tuella. (Papunet.net, pdf)
- Ämmälä, Vesa 2008: Pieni hiljainen mies -novelli (Opike.fi, pdf)
Näytteitä selkokirjoista
Näytteitä selkokirjoista on Random Finnish Lesson -blogissa. Sivu on suomeksi ja englanniksi. Pääset blogiin tästä linkistä.