Selkokieliset oppaat, videot ja nettisivut aiheen mukaan

Selkotunnus

Tällä sivulla on selkojulkaisuja, joita voit lukea ilmaiseksi. Sivulla on esimerkiksi selkokielisiä oppaita, videoita ja nettisivuja. Sivulla voit etsiä selkokielistä tietoa eri aiheista. Aiheita ovat esimerkiksi asuminen, liikunta, perhe-elämä, terveys ja vapaa-aika.

Osa julkaisuista on vanhoja. Katso aina, milloin julkaisu on ilmestynyt. Jos julkaisu on vanha, siinä voi olla vanhaa tietoa.

Ehdota julkaisua sivulle

Puuttuuko sivulta jokin julkaisu, jolla on selkotunnus? Eikö jonkin julkaisun linkki toimi enää? Lähetä sähköpostia osoitteeseen selkokeskus@kvl.fi.

Selkojulkaisut aiheen mukaan

Listalla kerrotaan julkaisun otsikko. Listalla on myös linkki, josta pääset lukemaan julkaisun. Kaikilla listan julkaisuilla on selkotunnus.

Klikkaa linkkiä, niin voit siirtyä suoraan tiettyyn aiheeseen.

Asuminen

Ihmisoikeudet ja yhteiskunta

Ihmissuhteet

Kehitysvammaisuus ja puhevammaisuus

Liikunta

Lukeminen

Luonto ja eläimet

Maahanmuuttajana Suomessa

Netin ja somen käyttäminen

Perhe-elämä

Politiikka ja vaalit

Rahankäyttö

  • Rahapelaaminen ja peliongelma lyhyesti ja selkeästi (THL, pdf)
  • Testaa itsesi: Paljonko pelaat rahapelejä? (Ehyt ry)
  • Velkojen järjestelykeinot lyhyesti selkokielellä (Takuusäätiö)

Ruoka ja ruuanlaitto

Sairaudet

Seksuaalisuus

Terveys

Mielenterveys

Päihteet

Työelämä, opiskelu ja eläke

Vapaa-aika

Kirjastot

Museot

Lue myös

Julkaistu: