Selkokieliset lehdet ja uutiset

Selkotunnus

Selkokieliset lehdet ja uutiset kertovat helpolla kielellä, mitä Suomessa ja maailmalla tapahtuu. On tärkeää, että jokainen voi ymmärtää uutisia. 

Suomessa on muutama selkokielinen lehti. Voit myös seurata selkokielisiä uutisia netistä, radiosta ja televisiosta.

Selkosanomat ja Lätta bladet

Selkosanomat on selkokielinen lehti. Selkosanomat kertoo Suomen ja ulkomaiden uutisia. Lehden aiheita ovat myös urheilu, viihde, kulttuuri ja arkipäivän asiat.

Selkosanomat sopii kaikille, jotka tarvitsevat selkokieltä. Selkosanomien paperilehti ilmestyy kahdeksan kertaa vuodessa. Lehden nettisivuilla ilmestyy uutisia useammin. Nettisivuilla on myös tosi helppoja uutisia, joissa kuvat auttavat ymmärtämään tekstin. Selkokeskus julkaisee Selkosanomia.

Selkosanomat ilmestyy ruotsiksi nimellä Lätta bladet.

Yle Selkouutiset

Yle Selkouutiset kertoo selkokielisiä uutisia netissä, radiossa ja televisiossa. Selkouutiset sopivat esimerkiksi maahanmuuttajille, jotka opiskelevat suomen kieltä. Selkouutisten nettisivulla on tehtäviä uutisista.

Yle julkaisee uutisia myös selkoruotsiksi.

Lue myös

Julkaistu: